PUMA blir Gothia Cups nya officiella sportvarumärke

Gothia Cup och PUMA har skrivit ett av Nordens största avtal i branschen. Genom ett långsiktigt samarbete tar parterna riktning mot nya framgångar.
– PUMA, med sitt mod och sin förmåga att göra det oväntade, passar perfekt in i Gothia Cups identitet där vi går vår egen väg för att leda utvecklingen, säger Gothia Cups försäljningschef Thomas Anderson.

PUMA är ett av världens starkaste varumärken inom fotboll och som arrangör av världens största ungdomsturnering har Gothia Cup en central roll i den globala fotbollen. Från 2019 klär PUMA turneringen för nya framgångar, genom ett samarbete som visar på hållbarheten och långsiktigheten båda parterna står för.
Förutom att bli sportvarumärke för hela Gothia Cup, blir PUMA avsändare till turneringens två elitklasser, pojkar och flickor 17 år, som byter namn till Gothia PUMA Trophy.
– Detta är rakt in i vår målgrupp. Målet är att Gothia PUMA Trophy ska bli ett globalt lanseringsevent med ungdomarna, fotboll och musik i fokus och att bjuda in partnerklubbar så som AC Milan, Olympique de Marseille och Borussia Dortmund till Gothia Cup, säger Rutger Hagstad.
Det nya samarbetet fångar helheten i de värden som parterna delar i hälsa, samhällsengagemang och mänskliga rättigheter.
– PUMA delar Gothia Cups engagemang för respekt och jämlikhet och med PUMA som vårt officiella sportvarumärke, blir vi starkare i vårt arbete för allas lika rättigheter och möjligheter till att spela fotboll och till en aktiv fritid, säger Gothia Cups försäljningschef Thomas Anderson.

This post is also available in: enEnglish

Gothia Cup
The worlds largest and most international youth football tournament.
Contact us

Main Partner

SKF

Official Partners

Coca Cola
McDonalds
Turkish Airlines
Umbro
Umbro
Liseberg
Liseberg
Volkswagen
Liseberg

Copyright © 2018 Gothia Cup

Gothenburg, Sweden
ad_vw