Nytt ansikte för Celebrate The Game

Vårt projekt för att skapa en bättre miljö på och utanför fotbollsplanerna, Celebrate The Game,  är något vi är väldigt stolta över. Till årets turnering har vi bland annat utvecklat kommunikationen kring projektet.
– Vi gör vår kampanj ännu gladare, säger turneringsansvarige Niclas Freiholtz.

Gothia Cup handlar om glädje, gemenskap, personlig utveckling och att skapa minnen. Därför är det viktigt att vi gör allt vi kan för att hjälpa alla deltagare och andra inblandade ska få uppleva just detta. En del i detta arbete är vårt projekt Celebrate The Game.

– Det är en kampanj där vi försöker förtydliga och förenkla budskapet kring hur man beter sig runt omkring och på fotbollsplanen, säger Niclas Freiholtz.

I projektet har vi matchdelegater som finns till hands för att kontrollera att matcherna flyter på som de ska samt ha ögon och öron om någonting händer. Vi har dessutom oberoende domarobservatörer som ser till domarens välbefinnande och utveckling.
– Detta tillsammans med våra informativa delar bildar en helhet som vi kallar för Celebrate The Game.

De informativa delarna som Niclas Freiholtz nämner är bland annat skyltar med budskap och påminnelser om hur vi ska bete oss mot varandra.

– Detta är något av de bästa initiativ vi tagit. Upplevelsen blev väldigt positiv bland deltagarna när det fanns delegater ute som såg matcherna. Det finns alltid någon att vända sig till.
– Generellt sett ser vi med vår kommunikation kring projektet att deltagare och ledare och föräldrar verkligen fått upp ögonen för det och den där lilla tankeställaren som vi vill förmedla, att den verkligen når fram. Så det har fått en väldigt positiv effekt på turneringen i helhet.

Vad är nytt för i år i Celebrate The Game-satsningen?

– I år har vi utökat antalet domarobservatörer. Alla domare ska få feedback och en egen utvärdering, för att hjälpa dem och stärka dem i sitt fortsatta domarskap.
– Sedan gör vi vår kampanj ännu gladare. Kampanjen får en maskot i form av en hund som ska skapa glädje, igenkänning och stå som ambassadör för hela projektet.  Han kommer synas i samband med vår kommunikation och han finns också tillgänglig i vårt sticker pack till mobilen. Det är ett bra sätt att sätta ett ansikte på Celebrate The Game och att få fler att känna igen kampanjen.

Kampanjen presenterar i samarbete med Länsförsäkringar.

Gothia Cups sticker pack finns att ladda ner på App Store, gör det redan nu!

 

This post is also available in: enEnglish deDeutsch esEspañol

Gothia Cup
The worlds largest and most international youth football tournament.
Contact us

Main Partner

SKF

Official Partners

Coca Cola
McDonalds
Turkish Airlines
Umbro
Umbro
Liseberg
Liseberg
Volkswagen
Liseberg

Copyright © 2018 Gothia Cup

Gothenburg, Sweden
ad_skf