Gothia eCup prisat på Gyllene Hjulet-galan

Förra sommaren hade Gothia eCup premiär – i går prisades turneringen som Årets digitala lösning på den prestigefyllda Gyllene Hjulet-galan i Stockholm. 

Över 1 200 personer deltog när Gothia eCup avgjordes för första gången förra året. Den virtuella fotbollsturneringen pågick under fyra veckor där de åtta främsta fick komma till Göteborg under Gothia Cup för att göra upp om slutsegern.

Gothia eCup, som arrangerades tillsammans med Coca-Cola Sverige och UMG, har väckt uppmärksamhet även utanför fotbollssfären. När Gyllene Hjulet, den årliga, prestigefyllda galan inom sponsring och event, avgjordes i går var Gothia eCup nominerad i kategorin Årets digitala – och det blev succé.

I hård konkurrens kammade Gothia eCup hem priset.

– Vi är oerhört stolta över det här. Vi trodde stenhårt på idén och tillsammans med våra partners skapade vi ett Gothia Cup även för tv-spelande ungdomar. Det här är ännu ett kvitto på att vi lyckades i vår satsning, säger Thomas Anderson, försäljningschef på Gothia Cup.

Motiveringen till nomineringen löd:
Gothia eCup skall förena fotbollsintresserade ungdomar världen över genom att utveckla världens största breddturnering i spelet FIFA. Syftet med projektet var att skapa en digital mötesplats som gör att ännu fler kan bli en del av gemenskapen i världens största fotbollsturnering för ungdomar. Med en ny digital plattform där man kan nå ut till ungdomar som kanske inte har möjlighet att delta i Gothia Cup men fortfarande med fotbollen som den gemensamma nämnaren.

This post is also available in: enEnglish

Gothia Cup
The worlds largest and most international youth football tournament.
Contact us

Main Partner

SKF

Official Partners

Coca Cola
McDonalds
Turkish Airlines
Umbro
Umbro
Liseberg
Liseberg
Volkswagen
Liseberg

Copyright © 2018 Gothia Cup

Gothenburg, Sweden